Apparatuur testen vóór levering
Waarom we altijd testen vóór levering
We nemen geen risico’s als het gaat om kwaliteit. Tijdens het transport van de fabrikant naar onze locatie in Nieuwegein kan er altijd iets gebeuren, hoe goed alles ook is verpakt. Daarom testen we de apparatuur zelf nog een keer grondig. Zo zijn we er zeker van dat alles perfect werkt voordat het bij jou geplaatst wordt.
Zeker bij kostbare apparatuur mag je verwachten dat het meteen goed functioneert zodra het staat. Daarnaast leggen we alle testresultaten vast. Zo hebben we altijd een compleet overzicht, mocht er in de toekomst toch iets aan de hand zijn. Dat helpt ons om snel en gericht te handelen als er iets misgaat.
De 5 stappen in deze testprocedure
- Na ontvangst in ons magazijn pakken we de apparatuur uit, zetten het in onze testruimte en we sluiten de stekkers aan.
- Valmar ijsmachines en pasteuriseerketels laten we een volledige cyclus draaien. Tijdens die test checken we of de temperaturen kloppen, of alles soepel loopt en of er geen trillingen/lekkages zijn. Ook zorgen we dat er in de machines USB sticks komen te liggen met de juiste software zoals die in de machine is opgenomen.
- Ifi vitrines testen we wat langer op de juiste werking. We starten met een elektrische check: werkt alles zoals het moet? Daarna laten we de vitrine 24 uur draaien. In die tijd meten we op meerdere plekken de temperatuur en controleren we of de automatische ontdooiing goed werkt.
- Alle testresultaten slaan we netjes op in ons CRM-systeem. Zo hebben we alles gedocumenteerd, mocht er later toch iets zijn.
- Tot slot wordt de apparatuur schoongemaakt en verpakt. Klaar om zonder zorgen bij jou geplaatst te worden.
Met deze zorgvuldige testprocedure zorgen we ervoor dat je kunt rekenen op betrouwbare, goed werkende apparatuur vanaf dag één. Zo leveren we niet alleen een product, maar ook de zekerheid dat alles direct klaar is voor gebruik.